Sommerferien september 2010

Holland, Belgien, Normandiet og Betagne

Tirsdag den 31-08.-2010

Startede dagen med at pakke bilen og Sanne kørte til dyrlæge for at få Oscars papirer i orden, så vi kunne komme af sted.

Ca. kl. 11 kommer vi fra Næstved, i Flensborg får vi købt ind og pakket bilen, og så mod Holland for at møde Peter og Bodil på Camping ’t Plathuis i Bourtange, hvor kommer omkring kl. 21,

Vi bliver der i 2 nætter.

Onsdag den 01-09-2010

Koldt og fugtigt

Ser på fæstningen der ligger i byen Bourtange hvor campingpladsen ligger, i landsbyen der ligger inden for voldene, køber Sanne en kjole i en lille butik.

Torsdag den 02-09-2010

Regn meget af dagen.

Vi køre videre mod Camping De Reebok ved Tilburg , her kommer vi lige netop ind idet alt er optaget men vi får plads på parkeringsplads der var til Autocampere, Peter og Bodil fik et lille hjørne ved lejepladsen, Sanne lavede krebinetter

Fredag den 03-09-2010

Efter morgenmad og et bad betalte vi og kørte til Campingpladsen Vitamin i Dieppe, her

har vi fået en fin plads hvor vi kan ligge både med telt og Ac.

De andre er kørt i byen for at handle, Oscar og jeg er blevet hjemme for at passe på bilen og feje gulv,

Solen har skinnet hele dagen men det er ikke varmt.

Lørdag den 04-09-2010

Blev på campingpladsen i Dieppe, hvor vi efter morgenmaden kørte ind til Dieppe og gik en lang tur igennem byen og langs stranden, der var marked i byen det var gennem 2 gader og torve, der er meget fine muligheder for AC.

Var inde og handle i Decathlon og fik 2 par bukser, vi spiste aftensmad på Buffalo grill.

Søndag den 05-09-2010

Efter morgenmaden ringede jeg til Erik da det er han fødselsdag, derefter gjorde vi bilen ren og pakkede, Peter og Bodil kørte mod Quember. Vi kørte langs kysten mod syd til Saint-Valery-en-Caux og derefter til Fecamp, her var der en AC plads ved havnen, der var desuden en masse telte og andre ting i forbindelse med en kapsejlads, her fik vi gået nogle lange ture i og omkring havnen og langs stranden.

Mandag den 06-09-2010

Efter en lille tur i byen, kørte fra Fecamp. Kørte derefter langs kysten Etretat, her var det ikke muligt at parkere nede ved stranden, men er helt sikkert en besøg vær, kørte derfra til Le Havre, hvor jeg gik en tur ud på den ene mole, kørte derefter til Honfleur, og derefter langs kysten til Deauville hvor vi holder lige op af kanalen / havnen.

Tirsdag den 07-09-2010

Startede dagen med at gå en tur med Oscar efter brød, efter morgenmaden kørte vi mod Cherbourg, på vejen var vi lige inde og vende Caen, men der var et eller andet i byen så den var helt umulig at finde en p plads.

I Cherbourg parkerede vi ved lystbådehavnen, og gik en tur i byen.

Om natten regnede det rigtigt meget

Onsdag den 08-09-2010

Efter nattes regn, var det tørvejr og overskyet, men solen kom frem, og vi gik en tur i byen,

Efter turen købte jeg jetoner til bad i sejlklubben, da vi havde drukket kaffe løb jeg en tur, og derefter tog vi et bad, pakkede bilen og kørte til Barfleur, hvor vi spiste, der er en Ac plads lige med til havnen.

Vi kørte fra Barfleur til Saint-Vaast-la-Hougue  her overnattede vi på en Ac  plads til 7 €

Her er en utrolig strand og havn hvor man

rigtig kan se tidevandet.

Torsdag den 09-09-2010

Efter en tur ud os se på et Fort tæt ved pladsen, kørte vi mod St-Malo, på vejen var vi nede ved en strand, hvor det var ebbe og der kom folk unge og gamle, med river og spande de skulle ud og samle snegle og andet godt.

Da vi kom til pladsen ved havnen var det blevet forbudt at være der med Ac så vi kørte til den kommunale plads meget stille men røv trist det er p plads i et villa kvarter, langt fra alt der er vær at opleve.

Fredag den 10-09-2010

Efter morgenmaden kørte vi til Dinan en pragtfuld middelalder by med en enorm bymur og mange spændende små gader, parkering midt i byen er billig. Blev stukket af en hveps i nakken, med hjælp af bagepulver på en vår serviet begrænsede vi skaden. Efter et par timer i byen, kørte vi videre til Saint-Jacut-de-la-Mer, hvor vi først var på en Ac plads ved vandet, men vi havde glemt ketchup så vi kørte til byen og handlede, da der var en Ac plads blev vi der medens jeg løb en tur, og Sanne lavede mad, da vi havde spist blev vi enige om at køre ud til pladsen ved havet, hvor Sanne varmede pandekager.

Lørdag den 11-09-2010

Efter en urolig nat hvor jeg var generet af hvepsestik, og Oscar var meget urolig, og han var ikke rigtig frisk, stod vi op til solskin og en pragtfuld udsigt over havet.

Efter morgenmaden kørte vi ind til Saint-Jacut-de-la-Mer hvor vi fik tømt tanke og fik tanket rent vand, der var også WC ved denne plads der ligger lige bag den første række huse ud til stranden. Vi fortsatte ind til byen og Sanne handlede, medens jeg gik med Oscar, derefter gik jeg i vandet, en dejlig strand men vandet var ikke det varmeste, kørte derefter til helt ud til spidsen som også er vejen ud til Ac pladsen ved havnen. Kørte videre til Fort la Latte efter jeg havde set Fortet, kørte vi videre ned langs kysten for at finde en Ac plads, der var nok af pladser men der var kun en måske to der måtte overnattes på, en i Plevenon den vi valgte er en nyanlagt plads, lidt syd for Plevenon.

Søndag den 12-09-2010

Efter morgenmaden opdagede vi at vi havde glemt Oscars gummi legetøj oppe ved Fort la Latte så vi kørte op for at se efter den, og den var der stadig, her snakkede vi med et par der kom fra Fredericia, de havde også en uge tilbage, derefter kørte vi til Cap Frehel efter at have set spidsen gik jeg op i Fyrtårnet, ikke fordi der var så meget mere at se men det skulle bare ses. Vi kørte derefter langs kysten, vi gjorde ophold i Pleneuf-Val-Andre hvor der var loppemarked, videre til Saint-Brieuc der er hovedby for området, der var ikke meget liv i byen denne søndag, men byen er helt sikkert et besøg værd.

Vi fortsatte til Binic, men her var der ikke til holde andet på AC pladsen der lå 300 m fra byen, det er dog en by der skal besøges en dag, vi kørte videre til Saint-Quay-Port, hvor vi overnattede på en parkeringsplads ved fiskeri og lystbåde havnen.

Mandag den 13-09-2010

Efter et bad gik vi på marked i Saint-Quay-Port, et rigtigt godt marked, vi fik købt lidt ost og grønt og Sanne et par sko. Derefter kørte vi videre langs kysten til Saint-Quay-Portrieux

Hvor vi spiste middagsmad med udsigt til stranden, derefter kørte vi til Paimpol hvor vi fandt Ac pladsen der kun ligger 100 meter fra havnen, Oscar og jeg var ude at gå en lang tur medens Sanne fik sig en lur. Der er meget trafikstøj nu 1900

Tirsdag den 14-09-2010

Morgenen startede med meget støj både fra vejen men også fra at de begyndte at grave kabler ned, vi bestemte os at flytte til AC pladsen lidt længere nede af vejen, her fik vi først en helt god plads, men hurtigt blev en endnu bedre plads ledig så vi flyttede hurtigt.

Derefter gik vi ind i byen hvor der var marked, et rigtigt godt marked med gode ting Sanne købte et par støvler, vi købte brød og kød til aftensmaden, Sanne er nu rigtig god til at klare det franske sprog. Eftermiddagen gik med at læse og leje med

Oscar, jeg var ude og løbe en tur.

Her til aften gik vi en tur igennem nogle af gaderne i byen og så butikker vi ikke så pga. markedet, og vi skal nok ind og se lidt på byen i morgen, eller er det ved at være tid til at finde mod DK.

Onsdag den 15-09-2010

Startede dagen med at hente brød, efter morgenmaden gik vi en lang tur rundt i byen, der er meget hyggelig, og var hjemme ved bilen kl. 12:30 spiste middagsmad og lagde ruten for dagen, der endte Ac pladsen i Dinan, en god plads neden for byen men ikke andet end pladsen. Oscar og jeg gik byen tynd medens Sanne var ved bilen for at strikke.

Torsdag den 16-09-2010

Efter en tur til bageren blev dagens tur lagt den skulle ende i Dieppe, med mellemstop på Ac pladsen tæt ved broen til Le Havre, turen gik fint der var bare lige det at da vi kom vand på ved en resteplads virkede pumpen ikke, en mad vand i en dunk gik det af snoede veje til AC pladsen ved broen, vel ankommet opdagede vi at alle 5 liter vand var løbet ud, men nu virkede pumpen, så vi tømte tanke og kom vand på, 5€ for en jeton. Derefter over broen til Dieppe, hvor vi bord på Ac pladsen lige ud til vandet 7€ for 24 timer ikke mindre.

Fredag den 17-09-2010

Her til morgen opdagede vi at 16. internationale dragefestival var i byen, og den var vi ovre og se på inden vi kørte videre mod Roubaix for at besøge det store outlet der er i den by, det er meget stort men der var ikke rigtig noget der fangede, kørte derefter til Thems i Belgien, vi fandt Ac pladsen men kort tid efter kom politiet og bad os om at flytte, idet der var kommet klager fra naboerne, de var meget venlige, vi kørte over på den anden side og overnattede på en p plads på den anden side af floden.

Lørdag den 18-09-2010

Her til morgen var der kun 13 grader og fugtigt, muligvis forstærket af at vi tog bad om aftenen, kørte nu direkte mod Flensborg, på veje var vi inde i Münster for at handle i Lidl, ger fik Sanne købt rigtigt meget og der var meget at spare. ankom til Flensborg omkring kl. 21. Vi valgte at sove på IMC pladsen.

Søndag den 19-09-2010

Kørte ud og fik vasket bilen hos Shell det koster 4€. Derefter tog vi tilbage til IMC og fik ordnet bilen til vinterhi, Handlede lidt ind hos Flegaard og kørte til Næstved.